Throttle Punks Power Kit FAQ – jak ze sériovky udělat živou bestii

Co je Power Kit od Throttle PunksSada, která ze stroje vyždíme víc výkonu, lepší tah a ostřejší reakci na plyn. Je to takovej zábavnej doping věcí, který dohromady motoru dovolí konečně se nadechnout a makat, ne jen přežívat na továrním nastavení. Sady Power Kit vyrábíme od roku 2022, přímo u nás v Throttle Punks I CFMOTO Praha.  

Co to udělá s motorkou:

  • živější reakce na plyn
  • lepší zátah už odspodu
  • vyšší výkon i točivý moment
  • agresivnější zvuk a větší „fun factor“ (více zábavy)
  • v podstatě: přestane to být uškrcené sériovou normou

© Power Kit™ je náš název, kterým jsme pojmenovali první projekt pro motorku CFMOTO 800MT, od té doby tak označujeme všechny sady, jen motorky se liší. 

⚠ VAROVÁNÍ – proti padělkům 
Toto je originální produkt Throttle Punks™. Jakékoliv neautorizované kopírování, prodej nebo reprodukce našich designů bude řešeno právní cestou. Chraňte se i vy proti fejkům. Řada z nich nebyla otestovaná v provozu a může způsobit nepříjemné trable vaší mašině, 

Z čeho se sada Power Kit skládá?

© Power Kit™ se obvykle skládá ze 2-3 částí: 1. Sportovní systém sání (Intake System), 2. nová palivová mapa (ECU map) 3. homologovaný laděný výfuk (může být, nemusí, samostatně nemá výrazný vliv na vyšší výkon)

Tip: Mrkněte na demonstrační video 450MT Power Kit  

                                           

Výhody jednotlivých částí Power Kit:

1. sportovní systém sání (Intake System) – díky optimalizovanému tvaru pouští víc vzduchu do motoru. Proudění vzduchu je lineárnější a vzniká menší odpor.

Součástí systému sání je třívrstvý pěnový (molitanový) filtr. Lépe filtruje jemné nečistoty, výborný proti prachu, písku, blátu, atd. snese brutální podmínky (oproti továrnímu nebo bavlněnému filtru). Snadno se čistí a je levnější na provoz (stačí vyprat v teplé vodě a znovu naolejovat). V extrémních podmínkách je potřeba pěnový filtr čistit/měnit často (např. motokrosoví závodníci mění pěnový filtr po každém závodě).

 

2. upravená ECU mapa – aby motor věděl, co s tím přísunem vzduchu dělat a efektivně makal. Palivové mapy se nachází v tzv. ECU (Electronic Control Unit) jednotce, která je mozkem stroje. Řídí vstřik, zapalování, směs, emise, reakce na plyn… prostě všechno.

3. homologovaný výfuk/koncovka – srovná průběh, motor táhne plynuleji napříč otáčkami a zmizí ty nepříjemné díry v křivce (na které si často stěžujete .-). 

Máte zájem vyzkoušet si stroj s Power Kit, abyste poznali rozdíl?

Samozřejmě, máme velký výběr testovacích strojů přímo s Power Kit sadou. Rezervovat 2h testovací jízdu můžete ZDE

FAQ - nejčastější dotazy kolem systému sání  

Mohu si pořídit pouze Sportovní systém sání?

Ano. Nezískáte tím sice maximální užitek z celé sady Power Kit, ale rozdíl oproti originálu pocítíte i tak.

Mohu si objednat pouze ECU MAP?

Ano. Nezískáte tím sice maximální užitek z celé sady Power Kit, ale jízda bude oproti originálu příjemnější.

Jak mám objednat Power Kit nebo jednotlivé jeho části?

Objednejte si dle libosti. Jednoduše řečeno, pokud chcete dostat z motorky maximum, objednejte produkt Power Kit pro váš stroj (s danou homologací!). Pokud chcete jít opatrnější cestou, Najděte si dle vaší motorky odpovídající část Power Kitu.

Co když mám jiný výfuk než tovární?

Pokud je homologovaný, ECU si s tím poradí. Jen pozor na levné atrapy bez homologace, ty mohou naopak motoru dost uškodit.

Ztrácím záruku instalací systému sání (nebo celé sady) Power Kit?

Pokud motorku zakoupíte u nás, jezdíte k nám na pravidelný servis, záruka na motor přechází na nás. Pokud nejste náš zákazník, abychom mohli za Power Kit zodpovídat, musí být montáž provedena v našem servisu v době záruky. Za nezkušené mechanické zásahy nejsme schopni zodpovídat. Stejně tak nedoporučujeme montáž provádět vlastními silami. Podmínkou garance záruky na motor je ovšem řádné prokázání pravidelných garančních servisů a kontrola a péče o pěnový filtr. Všichni, kteří u nás absolvují montáž, získávají jeden náhradní (naolejovaný) pěnový filtr zdarma. To aby měli jeden v záloze v případě návštěvy jiného servisu či se chystají na nějakou delší výpravu do zahraničí. Sportovní pěnový filtr je totiž také náš originál, v případě použití jiného si vyhrazujeme právo neuznat záruku na Power Kit. Každý pěnový filtr je vyráběn přesně na míru každého sportovního systému sání a jiný nemusí přesně sedět. Záruku držíme na motor a samozřejmě se netýká jiných běžných komponentů na stroji, které se sadou Power Kit nemají co dočinění (např. tlumiče nebo jiné mechanické součástky apod.) nebo pokud je motocykl bouraný či na něm byly prováděny zásadní opravy týkající se chodu motoru.

Co když mám odstraněný katalyzátor?

Když vykucháte kat z moderní motorky… jasně, najednou to dejchá líp, má to výraznější zvuk.. jenže elektronika začne fňukat, protože počítá s tím, že tam ten katalyzáror je. Ale co se děje reálně? Jednoduše to jen víc řve (lepší průtok výfukových plynů) a motorka ve finále může ztrácet na výkonu (např. pocítíte kolísání výkonu, směs může být moc chudá nebo moc bohatá, může docházet k detonaci, přehřívání, projevují se chyby v diagnostice, lambda začne házet chyby, atd.).

Taková operace vyžaduje speciální odladění mapy. Naše mapy jsou ale vyladěné na náš sportovní systém sání a v případě objednání naší mapy přesně takovou i dostanete. Pokud vám spojení naší mapy s vaší úpravou nefunguje jak jste očekávali, z 99% je to z důvodu odstranění katalyzátoru.

Co když mám na stroji udělané jiné úpravy?

Opět platí to, co je popsáno výše. Pokud máte třeba jiný sportovní filtr a chcete novou mapu – bude to fungovat, ale naše mapa byla vyvinuta primárně pro náš sportovní filtr, kde můžete očekávat 100% jistotu očekávaného průběhu výkonu.

FAQ - nejčastější dotazy kolem přemapování  

Objednal jsem ECU mapu, kam ji mám poslat?

Pokud objednávka byla řádně odeslána a uhrazena, obdržíte od nás email se všemi dalšími instrukcemi, jako např. doporučení o řádném zabalení jednotky, pojistit zásilku pro případ ztráty či poškození (nejsme zodpovědní za kurýrní službu, kterou zasíláte) atd.

Jak mám ECU vyndat z motorky?

U každého modelu stroje se ECU jednotka nachází pokaždé na jiném místě. Někdy je to nad nádrží, někdy pod baterkou… Pokud si nejste jisti, zeptejte se nás. V každém případě je vždy nutné odpojit baterku (!).

Musím vám ECU jednotku poslat? Nejde to udělat jinak, např. online?

Bohužel zatím neexistuje jiná možnost, než nám ECU jednotku poslat nebo osobně doručit. Abyste si mohli stáhnout a nainstalovat mapu online, potřebujete k tomu odpovídající zařízení a konektory. Online by i pro nás bylo rychlejší a jednodušší, ale v případě výpadku elektřiny nebo signálu hrozí poškození celé ECU jednotky. Proto to takto ani dělat dělat nechceme, chceme riziko poškození eliminovat na minimum.

Když vám pošlu ECU, jak dlouho to pak trvá, než mi ji pošlete zpět?

Záleží na tom, kdy nám ji pošlete a z jaké země nám ji pošlete. V případě osobního doručení doporučujeme objednat se telefonicky, aby si náš technik vyhradil čas jen pro vás.

Co když už do ECU jednotky někdo v minulosti zasahoval?

V tomto případě nejsme schopni ECU jednotku přehrát a vracíme vám ji zpět v aktuálním stavu. Potřebujete řídící jednotku s originální mapou, jinak muže dojít k nevratnému poškození řídící jednotky.

Dá se nahrát původní mapa zpět?

Ano, původní mapa se dá nahrát zpět.

Nejsem z Evropy a chci remapovat ECU. Proč si nemohu objednat remapping ECU?

Protože vaše motorka mimo EU používá jiné palivo, jinou emisní normu a často má odlišné nastavení řídicí jednotky. Mapu, kterou ladíme zde v Evropě, není možné zaručeně použít ve vaší zemi – motorka by mohla špatně běžet, házet chyby, nebo dokonce poškodit motor. Proto tuning provádíme pouze pro stroje provozované v EU, kde máme ověřené podmínky a data.

  

FAQ - nejčastější dotazy kolem molitanového pěnového filtru  

Mohu použít do sportovního sání jinou značku pěnového filtru?

Každý náš sportovní pěnový filtr je vyráběn přesně na míru každého sportovního systému sání a jiný nemusí přesně sedět. Pokud použijete jiný, vystavujete se riziku nefunkčnosti sportovního systému sání (či hrozí horší ztráty).

Jaké jsou intervaly čištění či výměny pěnového filtru?

Neexistují žádné intervalové definice, protože každý z vás jezdíte jinak často a v jiných podmínkách. Obecně doporučujeme zkontrolovat pěnový filtr každých 1000 km, v extrémních podmínkách klidně každý den. Detailnější tahák týkající se péče a údržbě pěnových filtrů najdete ZDE.

Jak poznám, že je potřeba pěnový filtr vyčistit či vyměnit?

Jednoduše vizuální kontrolou. Pokud si všimnete výrazného hromadění nečistot nebo filtr vypadá suchý (pozn. ztrácí modrý povrch vrstvy), je čas ho znovu naolejovat. Suchý fitr poznáte i po dotyku prstem, že “nelepí”. Nebo můžete sami pocítit, že motor hůř táhne. To znamená, že zanesený filtr zamezuje proudění vzduchu.

Jaký olej na pěnové filtry doporučujete?

Na trhu existuje celá řada olejů pro pěnové filtry, nám se nejlépe osvědčil Bel-Ray, který je tak hustý, že téměř neteče a přitom se dobře nanáší. Zároveň upozorňujeme, že impregnace na K&N a jiné bavlněné filtry není vhodná na molitanové pěnové filtry.

Kde seženu náhradní filtry?

Pokud se nechcete zamazat nebo ztrácet čas s čistěním, praním a olejováním, objednejte si u nás již předolejované náhradní filtry.

Nenašli jste odpověď na otázku, kterou řešíte?

Napište nám na info@throttlepunks.cz 

 

 

×

Splátková kalkulačka ESSOX