Na test týhle novinky jsme se fakt těšili, je to na první pohled obratná mašina do města , i do lehčího terénu. Nejdrsnější model z řady CFMOTO 700CL-X Adventure sedne každýmu motorkáři milující divokost, terén i dobrodružství v jedné stopě. Prostě scrambler stylovka do městské džungle i na výlet mimo civilizaci.
Oproti předchozím modelům Heritage a Sport má model Adventure to nejlepší z nich. Vyšší řídítka, které umožňují vzpřímenější postoj, drátěný kola, zvýšený přední blatník a v neposlední řadě novou palivovou mapu. Vše vás bude bavit a to nemusíte být bůhvíjak zkušení jezdci v terénu. Mašina sedne i začátečníkovi, ovladatelnost je velmi přívětivá. CLX 700 Adventure ale není úplně enduro a rozhodně to není mašina stavěná do těžkýho terénu. Každopádně budoucím majitelům se i tak otevře novej svět, který můžou objevovat. Dostanou se tak na místa, kam se s běžnou silniční mašinou nedostanou.
Z výroby je vybavená prima bačkorama Pirelli Scorpion Rally STR, na lehký poježdění po šotolině nebo nezpevněným povrchu plně dostačující. Na silnici jsme z Pirellek unešeni, vůbec není poznat, že jde o gumu se špalkama. Při překlápění se chovají jako jednolité pneu a náklon dovolí až na stupačku. Poměr 70:30 (silnice, nezpevněnej povrch). Co stojí ještě za zmínku je převodovka. Řazení je rychlý a přesný, krok řadičky akorát .
Podvozek doslal Advik taky slušnej. Přední 41mm USD vidlice od japonské Kayaby a zadní centrální tlumič jsou plně nastavitelné a nabídnou zdvihy 150 mm. Rozsah nastavení běžnému uživateli stačí a i ladič trubek a pružin si přijde na své. Brzdy značky J.Juan jsou pecka. Jen tak pro upřesnění: firma J.Juan není na trhu žádná pucka :) o její kvalitě mluví za sebe už to, že ji vlastní brzdová ikona BREMBO.
Pro remcaly, kteří mrčí , že je tam jen jeden kotouč: kotouč má průměr 320mm, je osazený čtyřpístkovým radiálním brzdičem a brzdný účinek skvěle dávkuje radiální brzdová pumpa. Takže za nás top kotva. O zábavu se dost postará vypínatelné ABS na zadním kole (v režimu Offroad). Motorka nabízí dva jízdní režimy: Street a Offroad. Ten první na svižnou pohodičku, druhý nabízí divočáka na nezpevněný povrch.
CFMOTO 700CL-X Adventure testoval náš Martin, kterej je v terénu jako doma a rád testuje mašiny, který může prohnat nějakou tou louží.
Maximální dosahová rychlost: 199 km/h
Pohotovostní hmotnost: 203 kg
Záruka: 5 let